Zielona Szkoła w Zakopanem

W dniach 20-25 marca Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Zielonej szkole w Zakopanem.

Klasa 2A zajęła II miejsce w ogólnopolskim konkursie Alma Mater II i w ramach wygranej mieli zorganizowaną wycieczkę z 35% zniżką. Wraz z klasą 2A pojechali uczniowie klas 1A, 1B, 1C oraz 1E pod opieką katechety Tadeusza Dyrcza, Zbigniewa Wróblewskiego i Artura Auguścika.

W pierwszym dniu szczęśliwe dotarliśmy na miejsce. Po rozpakowaniu się i  obiadokolacji udaliśmy się na słynne Krupówki. Drugi dzień był już nieco aktywniejszy. Po śniadaniu wyruszyliśmy wraz z naszym przewodnikiem na wycieczkę po Tatrzańskim Parku Narodowym. W niektórych miejscach na ścieżkach leżał jeszcze śnieg. Podziwialiśmy tam piękne krajobrazy. W kolejnym dniu odwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie, Sanktuarium Fatimskie na Krzeptówkach oraz Stary Cmentarz przy ul. Kościeliskiej. Po obiadokolacji mieliśmy spotkanie z Taternikiem TOPR na temat bezpiecznego zachowania w górach oraz poznaniu tradycji góralskich. W czwartek udaliśmy się pieszo na Gubałówkę. Po powrocie chwilę odpoczęliśmy i poszliśmy na obiad, po którym udaliśmy się na wycieczkę pod skocznie. W piątek wyruszyliśmy na Morskie Oko. Długiej i męczącej podróży niestety nie sprzyjała zbytnio pogoda. Po ponad 3 godzinach dotarliśmy na miejsce, gdzie ujrzeliśmy zamarznięte jezioro oraz dużo śniegu. Po powrocie do hotelu dla chętnych było wyjście do kina na film pt. ,,Azyl”. W ostatnim dniu po śniadaniu szybko spakowaliśmy się i poszliśmy na Krupówki kupić pamiątki. Około godziny 11 wsiedliśmy ze smutkiem do autobusu, by wrócić do domu.

Uczniowie są zadowoleni z wyjazdu i bez wahania pojechaliby po raz drugi.