T.11 planowanie i realizacja usług w recepcji
T.12 obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Języki obce: angielski, niemiecki, francuski
Geografia, WOS, Matematyka
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik hotelarstwa jest przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich;
- rezerwowania usług hotelarskich;
- wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji;
- przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości;
- przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
- przyjmowania i realizacji zamówień na usługi hotelarskie;
-organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
1.Podstawy hotelarstwa
2.Działalność recepcji
3.Organizacja pracy służby pięter
4.Obsługa konsumenta
5.Usługi dodatkowe w hotelarstwie
6.Marketing usług hotelarskich
7.Podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego
8.Język francuski zawodowy
1.Pracownia hotelarska
2.Pracownia obsługi konsumenta
3.Pracownia obsługi informatycznej
1.Szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiotach zapewniających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 8 tygodni (320 godzin).
2.Jakość świadczonych usług, profesjonalizm oraz możliwości realizowania się uczniów są priorytetem w wyborze obiektów do odbywania praktyk zawodowych.
3.Uczniowie decydują, w którym z dostępnych obiektów chcą odbywać praktyki.
4.Od 2011 r. uczniowie klas II i III odbywają zagraniczne staże we Francji.
5.Hotele z którymi współpracujemy obecnie: Kołobrzeg, Katowice, Częstochowa, Piotrków Trybunalski
Hotelarstwo jest wyjątkową branżą z pięknymi tradycjami, w której staramy się tworzyć dla Gości ,,dom poza domem’’, poznajemy nowych ludzi, ciągle coś się dzieje.
Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik hotelarstwa
ZNAJDZIE PRACĘ W POLSCE I NA OBSZARZE UNII EUROPEJSKIEJ JAKO:
Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka:
„Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową moralność, nieograniczoną tolerancyjność, do pasji posuniętą pracowitość, dążyć do ciągłego uzupełniania swego wykształcenia, pomagać innym’’.
W hotelarstwie dominuje relacja człowiek - człowiek i najważniejszym podmiotem jest "Gość".
Prawdziwy hotelarz powinien kierować się zasadami savoir vivre'u, którego podstawowymi zasadami są:
Hotelarstwo jest wyjątkową branżą z pięknymi tradycjami, w której staramy się tworzyć dla gości ,,dom poza domem’’, poznajemy nowych ludzi, ciągle coś się dzieje.
Po ukończeniu technikum uczeń może przystąpić do egzaminu maturalnego, a następnie kontynuować naukę na studiach wyższych.
Będzie mógł również uzupełnić swoje kwalifikacje w szkołach policealnych lub na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
W trakcie nauki w technikum uczeń zdaje egzaminy w poszczególnych kwalifikacjach. Pierwszy egzamin może zostać przeprowadzony pod koniec II klasy, zaś ostatni w styczniu-lutym klasy IV. Po każdym zdanym egzaminie uczeń otrzymuje świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie.
Gdy uczeń zda wszystkie egzaminy i ukończy szkołę, otrzyma dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik hotelarstwa. Posiadane świadectwo i dyplom powie pracodawcy co uczeń umie. Są „furtką” do zatrudnienia.